Disember 09, 2010

~DETOKSIFIKASI




Gaya hidup moden yang sentiasa sibuk turut mengancam kesihatan kita disebabkan pengambilan makanan yang tidak sihat. Makanan yang belum sempat dicerna akan bertukar menjadi sisa, yang kemudiannya terkumpul dan membebankan dinding usus. 

 
JOM TENGOK.....



 Akibatnya, daya penyerapan nutrien badan akan terjejas.

Fujita Lactose-S ialah sejenis suplemen kesihatan 100% natural yang membantu mengekalkan usus yang bersih dan sihat. Ia mengandungi 1 bilion bakteria bifidus yang mesra bersama bakteria baik yang lain untuk mengekalkan persekitaran asidik yang ideal demi membantutkan pembiakan bakteria jahat. Kandungan laktosa juga membantu meningkatkan keseimbangan bakteria baik dalam usus pada paras sihat. Tambahan, penapaiannya akan membebaskan gas asid karbonik yang memperbesar dinding usus dan merangsang pergerakan peristaltik, yakni membantu menyingkirkan sisa degil daripada usus.

Fujita Lactose-S juga bersifat simbiotik. Dalam erti kata lain, ia mengandungi prebiotik dan probiotik yang membantu meningkatkan flora usus yang baik serta kesihatan usus yang lebih baik. Selain itu, ia mengandungi serat diet, ekstrak oat dan vitamin C serta merupakan bantuan pengurusan yang efektif.

Fujita Lactose-S ialah makanan suplemen dalam bentuk sebuk, disediakan daripada ramuan aslidan dirumus khas untuk membantu anda mengekalkan kesihatanusus dengan menyingkirkan sisa bertoksik daripada usus besar anda.
Ramuan utamaFujita Lactose-Stermasuk Laktosa, Oligosakarida, Enzim Tumbuhan, Bifidus dan Lactic Asid forming Bacteria,sementara ramuan penyokongnya termasuk Ekstrak Beras Barli dan Vitamin C.

Laktosa
Bakteria baik menapaikan laktosadan menghasilkan gas asid karbonik yang membesarkan dinding usus, menpercepatkan penyingkiran sisa toksik. Ia juga merangsang pergerakan usus untuk mengeluarkan sisa daripada sistem pencernaan dengan mudah dan bersih.

Oligosakarida
Oligosakarida adalah makanan bakteria baik. Ia adalah karbohidrat yang mengandungi sejumlah kecil monosakarida yang tidak diserap oleh tubuh. Kajian demi kajian yang dijalankan di Jepun, Jerman dan Amerika Syarikat mendapati bahawa oligosakarida memainkan peranan yang penting dalam mengekalkan kesihatan. Ia membantu menggalakkan pembiakan bakteria Bifidus dengan menyumbang secara langsung kepada populasi bakteria baik di dalam usus besar tanpa mengganggu paras gula darah.

Bifidus
Bakteria Bifidus amat berkesan dalam menghasilkan Asid Laktrik yang membantu membendung pembiakan bakteria berbahaya. Dengan kehadiran oligosakarida, Bifidus menapaikan laktosa dan membebaskan gas asid karbonik yang membesarkan dinding usus dan merangsang pergerakan peristaltik dan seterusnya membantu menyingkirkan sisa degil daripda usus. Selain itu, ia mengekalkan paras pH yang seimbang di dalam usus di samping mewujudkan saluran usus yang sihat,

‘Populasi bakteria dalam Fujita Lactose-S telah dirumus khas oleh Profesor Perubatan Jepun, Akira Yamauchi. Teknologi kering sejuk beku digunakan untuk melindungi bakteria yang sensitif kepada haba. Setiap bungkus Fujita Laktose-S mengandungi lebih daripada 1 billion Bifidus dn Lactic Acid Forming Bacteria yang membantu menggalakkan saluran usus yang sihat dengan membersihkan bahan asing di dalam kolon.’

Cara Penggunaan yang Disyorkan
1) Untuk Detoksifikasi
~Dewasa di bawah 60 kg. 
Permulaan - 1 bungkus setiap hari, selama 3-6 hari berturut-turut.
Pengekalan - 1 bungkus seminggu selepas itu

~Dewasa melebihi 60 kg
Permulaan - 1 setengah hingga 2 bungkus setiap hari, selama 3 - 6 hari berturut-turut.
Pengekalan - 1 bungkus seminggu selepas itu.

2) Untuk Suplemen
Campurkan 1 bungkus ke dalam 500ml air / jus buah-buahan. Pengambilan harian selepas makan.

Persediaan & Pengambilan
Anda hanya perlu mencampurkan kandungan tersebut dengan segelas air sejuk atau jus buah-buahan. Jangan campurkannya dengan air suam atau air panas kerana ini akan memusnahkan bakteria Bifidus. Elakkan makanan pepejal sekurang-kurangnya 4 jam sebelum dan selepas pengambilan. Senaman abdomen jugadapat membantu pergerakan peristaltik usus. Anda mungkin akan membuang air besar sebanyak 4 kali sehari ketika tubuh memberi tindak balas terhadap program detoksifikasi. Ini adalah selamat dan normal.

Pengambilan air sebanyak 8 - 10 gelas adalah perlu untuk melancarkan penyingkiran dan pembersihan sisa.


 Ringkasan
  • minuman kesihatan yang unik dan dirumus khas untuk membersihkan kolon dengan sempurna. 
  • Ia amat berkesan untuk merangsangkan pembuangan najis terlonggok (najis degil)  bagi menyingkirkan bahan kumuhan, toksik badan dan benda buangan usus lain yang merbahaya justeru menghalang toksik daripada diserap semula dalam badan
  • Minuman tambahan ini mengandungi enzim, laktos terutamanya Lactobasilus, serabut diet, ekstrak daripada benih Coix Lachryma dan komponen penguat kesihatan yang lain.
  • Setiap paket mengandungi 1 billion bakteria Bifidus, sejenis probiotik yang menghasilkan asid laktik yang membantu merendahkan pH usus dan menyekat pembiakan bakteria berbahaya
  • Ia membantu meningkatkan populasi bakteria berfaedah dengan mengembalikan kesihatan usus
  • Ia juga membantu mengurangkan sembelit dengan menggalakkan pembebasan gas melalui penapaian lastosa semulajadi untuk mengembangkan dinding usus dan menggalakkan penyingkiran sisa toksik.
  • Fujita Lactose-S sangat sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sembelit dan menjalani program melangsingkan badan.

PERSOALAN & JAWAPAN

Adakah keberkesanan Fujita Lactose-S dibuktikan?

JAWAPAN :
Ujian klinikal di Jepun telah membuktikan bahawa orang biasa yang mempunyai 14% bakteria baik sebelum mengambil Lactose-S, parasnya akan bertambah kepada 58% selepas 7hari pengambilan Lactose-S. Tambahan pengambilan seminggu lagi akan meningkat kepada paras yang optimum, iaitu 80% bagi mengekalkan prestasi terbaik tubuh, Ia juga telah teruji di pasaran dengan rakaman testimoni pengguna secara meluas. Di Malaysia,lebih daripada 100,000 pengguna tetap menggunakan Fujita Lactose-S .

Adakah Fujita Lactose-S menimbulkan kesan sampingan?
JAWAPAN:
Fujita Lactose-S disediakan daripada ramuan asli dan selamat diambil untuk jangka panjang. Kajian yang dijalankan di Jepun setakat ini tidak menunjukkan sebarang kesan sampingan yang berkaitan dengan penggunaannya.


Adakah sebarang makanan yang perlu dielakkan?
JAWAPAN :
Anda dinasihatkan seupaya mengelakkan makanan pepejal selama 4 jam sebelum dan selepas mengambil Fujita Lactose-S. Akan tetapi, anda boleh mengambil makanan berbentuk cecair atau minuman pada tempoh tersebut. Selepas 4 jam, anda digalakkan mengambil lebih makanan yang tinggi serat untuk mendapatkan kesan yang terbaik.


Bagaimana Fujita Lactose-S berbeza daripada julap yang lain?

JAWAPAN :
Fujita Lactose-S disediakan daripada ramuan asli, selamat untuk penggunaan jangka panjang dan lebih bernilai untuk wang anda berbanding dengan perkhidmatan pembersihan usus lain yang tersapat di pasaran. Kajian berterusan yang dijalankan di Jepun telah memastikan kualiti dan ketekalan kandungan serta potensinya. Sementara julap lain mungkin banyak berbeza dari segi jenis bakteria serta potensinya, ada yang mungkin menyebabkan ketidakseimbangan persekitaran usus selepas penggunaan suatu tempoh yang lama.


Adakah Fujita Laktose-S disyorkan kepada kanak-kanak?

JAWAPAN :
Fujita Lactose-S disyorkan kepada kanak-kanak melebihi 6 tahun yang menghadapi masalah sembelit. Jumlah penggunaannya ialah setengah bungkus dan mesti diawasi oleh orang dewasa.


Siapakah yang akan memperoleh faedah daripada Fujita Lactose- S?

JAWAPAN :
Hampir setiap orang perlu mendetoksifikasi dan membersihkan usus mereka atas banyak sebab, terutamanya untuk kesihatan dan kecergasan kerana makanan yang kita makan setiap hari mengandungi bahan toksik dan kurang nutrien terutama makanan yang ditapis atau diproses dengan bahan awet serta pewarna tiruan dan perasa. Oleh itu, sesiapa sahaja dan setiap orang boleh memperoleh faedah daripada Fujita Lactose-S. Bagaimanapun, jika anda mengalami sebarang keadaan yang dinyatakan di bawah, anda mungkin lebih memerlukannya berbanding orang lain :-

- Sembelit dan pembuangan najis yang tidak tetap
- Penghadaman yang lemah, bergas dalam perut dan najis berbau busuk
-Tabiat makan yang tidak baik
-Lesu, tidak cukup tidur dan tekanan
- Keadaan kulit yang tidak sihat

HARGA:-

3 PACKS (ORANGE)  - RM83.00
6 PACKS.(ORANGE)  - RM150.00
10 PACKS(ORANGE) - RM240.00





Win tea  





~hebat dalam program penurunan berat badan dan pembuangan toksin

Teh Kesihatan 4 dalam 1
o    Kesihatan
Pengambilan Win Tea secara teratur boleh menjadi satu komponen yang amat membantu dalam pelan pengurusan kolesterol. Mereka yang minum teh secara tetap biasanya akan mempunyai tahap kolesterol lebih sihat. Ini kerana ia dapat merendahkan nisbah kolesterol berkepadatan tinggi [HDL], berikutan kehadiran polyhenols di dalam teh.

Win tea juga mengekalkan kesihatan baik dengan meningkatkan sistem imun dan membantu menyingkirkan toksik badan serta menambah kecergasan mental.

o    Kecantikan
Win tea adalah antara sumber ini kerana kandungan Teh Hijau di dalamnya kaya dengan Polyhenols. Kandungan antioksidan yang ditemui dalam Win Tea, menentang pelbagai kesan segera karsinogens, berpunca daripada radikal bebas yang memang diketahui memusnahkan kulit kita dan mempercepatkan proses penuaan. Gabungan pelbagai bahan di dalam Win Tea menjadikannya minuman kesihatan hebat untunk meningkatkan kesihatan yang lebih baik dan menjadikan kita kelihatan lebih muda.

o    Kelangsingan
Diopyros Kaki dalam Win Tea memperlahankan kadar penyerapat, pada masa yang sama, mengurangkan jumlah karbohidrat yang diserap tanpa memberi risiko kekurangan zat makanan kepada tubuh. Bahan Polyhenols di dalam teh, mempunyai kesan positif kepada enzim penghadaman dikenali sebagai amilase di dalam air liur yang menghadamkan karbohidrat, sekali gus meningkatkan fungsinya. Pengeluaran karbohidrat yang diperlahannkan hasil tindakan Win Tea, mencegah kenaikan mendadak paras insulin dalam darah, hasilnya membolehkan pembakaran lemak yang biasanya disimpan didalam tubuh. Karbohidrat yang tidak diserap dikeluarkan melalui najis. Ini memberi kelebihan apabila tambahan pengeluaran najis membantu pergerakan usus yang sangat memanfaatkan mereka yang ingin melangsingkan badan. Berikutan itu, Win Tea adalah berita baik kepada mereka yang sedang menjalani pengurangan berat badan.

o    Pembuangan Toksik
Gabungan Diopyros Kaki dan Cassia Augustifolia amat berkesan untuk proses detoksifikasi di dalam sitem tubuh kita. Berikutan itu Win Tea adalah baik untuk membersihkan usus kecil dan besar bagi menghapuskan toksik dan sia buangan dalam sistem tubuh kita. Win tea juga amat berkesan untuk menghindarkan lemak terkumpul. Sistem yang bersih bermaksud kesihatan yang lebih baik dan kulit yang lebih berseri. Ini secara tidak langsung menjadikan Win Tea sebagai produk untuk rawatan kecantikan.

  • faedah kesihatan termasuk
o    Menguatkan limpa untuk meningkatkan sistem penghadaman
o    Melawaskan buang air kecil- Mengurangkan lemak dan kolesterol
o    Menyelaras dan meningkatkan imun badan
o    Meningkatkan kepekaan mental
o    Mengurangkan berat badan



Apakah Win Tea
Win Tea ialah pemenang hadiah formulasi herba perubatan China yang dimajukan oleh pakar-pakar di Pusat Perubatan Cina di Negara China. Antara ramuannya termasuk herba-herba khas yang dipilih berdasarkan khasiat kesihatannya yang pelbagai. Meminum Win Tea membawa kesan detoksifikasi dan pencergasan kepada tubuh kita.

Kebaikan:
-Membersihkan usus
-Memperkuatkan dan mengekalkan kesihatan
-Membantu melangsingkan badan kerana ia membantu membakar lemak yang berlebihan
-Menyeimbangkan dan mengekalkan paras kolestrol sihat

Kelebihan:
Diperbuat daripada 4 jenis herba yang bermutu tinggi: Gaerin Nelumbo Nucifera, Acanthopanax Gracilitylus, Cassia Augustfolia, dan Diospyros Kaki.
Kaedah pemprosesan berteknologi tinggi yang mengekalkan nutrient serta menyerlahkan keharumannya.


  • Cara Pengambilan
Untuk mengekalkan kesihatan : Satu bungkus sehari
Bagi yg mengamalkan diet : 2-3 bungkus sehari selepas makan.
*Win Tea mempunyai sedikit kesan laksatif. Dijangka lebih kerap ke tandas dan tidak perlu khuatir

  • Win Tea (40 bungkus) = RM 77.00
  • 1 sample pack of 10 sachets = RM20

Amaran: Tidak disyorkan kepada wanita hamil dan kanak2.



ProByo


Memelihara usus anda dengan 6 bilion Probiotik setiap hari!

ProByo adalah satu-satunya Probiotik yang menggunakan teknologi Mikroenkapulasi Lipid Berpaten dan Tahan Kepanasan setinggi 50 darjah celsius.

•    Mengandungi 6 bilion probiotik daripada 5 jenis yang berbeza
•    Terbukti dalam lebih daripada 80 kajian klinikal
•    Pembentukam semula & menguatkan pejuang-pejuang kecil di usus
•    Berjuang dengan bakteria tidak baik

*Tip Kesihatan :
Kita perlu  menjalankan detoksifikasi kolon untuk membersihkan toksin yang terkumpul akibat diet dan amalan hidup yang tidak sihat, pencemaran kesekitaran dan pengambilan ubat. Maka kita perlu menjalankan pembersihan kolon sekurang-kurangnya 1 kali sebulan untuk mengekalkan kesihatan usus.

Didapati dalam 15 dan 30 bungkus








Bio Pure KEN  R.O. Water Purification System


Kualiti air minuman mempunyai kesan langsung terhadap kesejahteraan kita memandangkan 70% daripada kandungan badan kita ialah H2O. Air memainkan peranan yang sangat penting terhadap hampir keseluruhan fungsi badan, khususnya dalam:
·         Detoksifikasi badan
·         Melicinkan sendi sistem tulang
·         Menyokong sistem pencernaan
·         Mengawalatur suhu badan
·         Menyalurkan nutrien dan oksigen ke sel-sel







Menurut pakar air bertauliah peringkat tertinggi antarabangsa Michael R. Long juga merupakan perunding pemakanan bertauliah "tiada kaedah penulenan aair dapat secara pilihannya membenarkan mineral "baik" untuk melepasinya. Mineral yang melepasi liang penapis juga mungkin mengandungi pencemar lain. air yang ditakrifkan hanya H2O."








0 ulasan:

Catat Ulasan