Disember 09, 2010

~KATEGORI PENJAGAAN







1) PEMAKANAN SEIMBANG

  • Diet yang sihat dengan pemakanan seimbang adalah penting untuk memastikan fungsi tubuh yang optimum
  • Untuk memenuhi keperluan tubuh kita serta mengekalkan kesihatan yang optimum,tubuh kita memerlukan 46 nutrien perlu setiap hari untuk pertumbuhan, pembangunan, pemulihan dan fungsi-fungsi harian
  • memandangkan fungsi-fungsinya saling berkait rapat adalah penting untuk memastikan pengambilan harian yang seimbang
    • Demi kesihatan yang baik, diet kita juga sepatutnya mengandungi perkadaran yang betul iaitu 80% makanan beralkali dan 20% makanan berasid untuk mengekalkan cecair tubuh yang sedikit beralkali dengan pH 7.3-7.4
    • Langkah 1 MRT Elken bertujuan mencegah dan memperbetulkan ketidakseimbangan pemakanan zaman moden dengan suplemen berkhasiat.
    •  
      Supplement-supplement Berkhasiat Elken bagi Pemakanan yang Seimbang


      Konsep MRT (Elken) memberi penekanan kepada 4 keperluan sel selaras dengan konsep santifik. Konsep pertama merujuk kepada pemakanan berdasarkan 80% beralkali dan 20% berasid. Makanan tambahan yang paling sesuai ialah ELKEN SPIRULINA yang mengandungi 46 jenis nutrien yang sepatutnya diambail dalam pemakanan seharian kita. Malangnya, bahan makanan sekarang sudah kekurangan khasiatnya akibat kaedah pertanian seperti penggunaan baja, dan racun makhluk perosak kepada tanaman makanan. Selain itu cara masakan seperti menggoreng dan memanggang juga akan menjadikan makanan itu berkeasidan tinggi. Oleh itu, SPIRULINA boleh menggantikan makanan yang tidak berkhasiat agar sel badan sentiasa mendapat nutrien yang diperlukan agar badan sentiasa sihat.




      2) PENAMBAHAN PENGAMBILAN OKSIGEN


      Tubuh kita memerlukan bekalan oksigen yang banyak setiap hari
        • untuk menggalakkan metabolisme tubuh
        • meneutralkan bahan toksik di dalam tubuh
        • menukarkan penghasilan agen penyebab kanser supaya menjadi bahan yang tidak berbahaya
        • menyokong fungsi vitamin
        • melancarkan peredaran darah
      Walau bagaimanapun, gaya hidup kita yang terlalu sibuk, kurang bersenam,dan pencemaran yang berleluasa telah merampas bekalan oksigen berkualiti yang kita perlukan sehingga menyebabkan kita mudah diserang penyakit kronik tanpa disedari

      Oksigen yang cukup penting untuk membantu meneutralkan bahan toksik, mengubah bahan penyebab kanser menjadi unsur yang tidak berbahaya. Akibat kesibukan kerja, kita tiada masa untuk bersenam maka penambahan oksigen boleh diambil dengan AO ii dan senaman guasa

      Senaman dan Suplemen bagi meningkatkan pengambilan oksigen
           



      3) DETOKSIFIKASI

      Pembuangan najis merupakan cara asas membuang najis terlonggok. Makanan yang tidak dapat dicernakan akan melekat pada dinding usus dan menjadi najis terlonggok yang akan menjadi tempat pembiakan bakteria tidak baik dan kuman dan menjadi toksik. ia akan meresap dalam dinding usus manusia lalu measuki saluran darah dan disebarkan ke seluruh tubuh dan kemudinnya menganggu sistem tubuh. ia umpama meracun diri sendiri dan toksik yang disebarkan itu boleh menjadi penyakit kronik.

      Walaupun kita membuang najis setiap hari namun masih terdapat najis terlonggok sebanyak 6-10 paun di dalam ususnya. Najsi terlonggok boleh menyebabkan kanser kolon dan akan menjadi pembunuh no.1 manusia pada abad 21 di negara-negara maju. Maka produk yang disyorkan ialah Fujita Laktos dan Probyo.


      4) PELARASAN KESIHATAN











        Langkah 4 ialah perlarasan kesihatan melalui kerohanian. Kita perlulah menjaga hubungan baik dengan Tuhan dan sesama manusia bagi melengkapkan langkah-langkah penjagaan kesihatan yang betul. Hindari stress dan sentiasa berfikiran positif. Amalakan sifat suka tersenyum, insya Allah kita akan sihat dan tenang setiap masa. 















        Manjakan Diri Anda Dengan Siri Produk Kecantikan ELYSYLE yang menjanjikan kecantikan sebenar secara menyeluruh.....

         
        • Kita semua dilahirkan anggun samada dari hujung rambut hingga hujung kaki.Kita hendaklah meningkatkan atau mengekalkan keanggunan tersebut. 
        • Dengan mendukung konsep kecantikan menyeluruh, rangkaian produk Elysle yang berluas terkenal dengan pendekatan kecantikannya yang natural dan menyeluruh, menggabungkan manfaat sains dengan bahan-bahan semula jadi.
        • Produk ELYSYLE memberikan anda kecantikan dari hujung rambut ke hujung kaki, melengkapi falsafah Elken untuk mengekalkan kecantikan dari dalaman ke luaran.
         

        1)Lingerie Pembentuk Tubuh












        2)Pengurut Kesihatan & Kecantikan



        3)Penjagaan Kulit






         
        4)Kosmetik & Haruman





         
        5)Makanan Kecantikan












        1)Penjagaan Badan

        5-DALAM-1 PENJAGAAN INTIM
        Penjagaan Asas untuk Seisi Keluarga
        2)Penjagaan Rambut

        Pertumbuhan Rambut - Kini Menjadi Kenyataan Dengan Elysyle Tricho Care Hair Tonic! 

        Syampu Pembersihan Mendalam - Untuk Rambut Normal-Berminyak (300ml)
        Syampu Rambut Normal ke Berminyak, Rambut Halus & Rambut Gugur

        3)Penjagaan Mulut



        OX Herbal Mouth Wash



        1)Makanan & Minuman
         


        Minyak Biji Bunga Kamelia Kemurnian Ekstra LOHAS

        Snek Rangup Ikan Kod dan Rumpai Laut







        2)Keperluan Rumah 
        Sistem Penyimpanan Vakum Unggul

        3)Pembersih Rumah 




        ANDA BERHAK MEMILIH....

        BUATLAH PESANAN ANDA.....


        0 ulasan:

        Catat Ulasan